Inte roligt.

Nu är vi inte in Florida längre utan i Georgia tror jag, vi är nämligen fast på Atlantas flygplats. Igår vid halv sex (vår tid) skulle planet ha gårr mot Amsterdam men planet var överbokat. Eftersom skolan tydligen har bokat oss standby-biljetter istället för riktiga (vilket innebär att vi egentligen inte har några flygstolar) så var vi dom som blev kvar och inte fick flyga iväg. Vi blev ombokade och skulle istället få åka till Paris samma kväll vid tio, men så klart händer samma sak igen. Flyget överbokat och vi hade standby-biljetter.

Vi fick gå till en help-desk och förklara läget. Inget mer plan gick då på kvällen så istället för att åka härifrån vid halv sex på lördagen får vi åka vid sex på söndagen. Övernattning på hotell med god frukost (en positiv sak) och om några timmar ska vi ta oss till flygplatsen igen och leta reda på vår gate. Vi åker alltså vid sex (lokat tid, runt elva-tolv svensk tid) till Köpenhamn, väntar där i två timmar tror jag och sen landar vi på Arlanda vid ett om jag inte minns fel. vi blir alltså ett dygn försenade.

Den incheckade packningen får vi bara hålla tummarna för att inte är i Amsterdam eller Paris just nu. Jäklar om allt som vi shoppat försvinner, dessutom har jag nästan hela min garderob med mig i dom där  väskorna.

Vill även ge en liten känga till skolan som inte bokar riktiga biljetter åt oss. Om elever och föräldrar visste det så skulle nog många reagera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0