Lånat student ID och tailgating

Vi blev upphämtade hlav tio på lördag morgon av Joe, en 28-årig grabb från jobbet. Vi tyckte att det skulle bli skit kul att träffa personer som inte är under 13 eller över 40, det har vi liksom inte direkt varit bortskämd med här. Iaf så drog vi en sväng förbi Publix (mataffären) och handlade lite nödvändigt att äta på sen drog vi till tailgating platsen.

Jag frågade varför dom just valde att tailgatea på den här platsen varje gång, svaret jag fick var: Är det ganska nära till stadion, nära till en toalett och inte så trångt så är det en bra plats!

Det var riktigt kallt i luften och vi frös tills solen värmde upp oss och kanske det även berodde på att vi fick en öl i handen haha ;D Alla pratade skit om allt och inget, lekte lite lekar och drack öl. En lek som vi verkligen ska ta med oss hem till Sverige var "Flip-Cup", den gick ut på att man var två lag mot varandra och varje medlem hade ett varsitt glas med typ två klunkar öl i. En i vardera laget började och drack upp sitt, därefter skulle densamma ställa muggen på bordskanten och försöka flipppa upp muggen så att den hamnar upp och ned. En annan lek som inte var lika rolig var att man skulle kasta ärtpåsar i orange-blåa (så klart!) spånskivor.

Vi grillade lite korv som inte smakade som hemma och åt sugar-cookies (smakade typ inget alls, bara socker)
Alldeles efter vi åt pratade jag lite med Katie, en av Joes vänner. Hon kom med frågor som: Hatar ni svenskar oss amerikaner? Röker ni mycket gräs i sverige? Nähä, undrar varför vi har så stora problem med det här? När får ni börja dricka? Osv. osv. Kanske hade hon rökt för mycket gräs, måntro? Ärthjärna!

Därefter var det dags för match, och vi visste ju inte vad som väntade kan jag lova. Stadion, Ben Hill Griffin Stadium, tar in upptill 90.000 åskådare! Japp och det var inte många lediga platser kan jag säga, eftersom det var homecoming.

Biljetterna kostade 60 dollar (420 kr) och vi fick riktigt bra platser, vid 40-yards linjen vilket var nästan mitt på långsidan. Enda lilla oron vi hade när vi skulle gå in var att för att få gå in på sådana biljetter måste man ha ett giltigt student ID från University of Florida, vilket vi såklart inte har. Men det löste Joe enkelt tydligen, så under matchen var mitt namn Michelle och Emmas Caorlyn :)

Även fast vi inte fattade så himla mycket av matchen fanns det mycket annat att kolla på vill jag lova! Bla. cheerleaders och konstig publik (en konstig tjej med polisonger)

Efter matchen var vi lagomt trötta, blev erbjudna att åka hem till en av kompisarna och kolla på mer fotboll och käka pizza. Men vi avstod eftersom vi inte är så intresserade av själva fotbollen, så vi köpte med oss pizza hem istället och kollade på en film på teven.

Efter det, God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0