Nog är vi i ett annat land allt..

Ja, hem kom vi iaf från den konstiga bowling/bio/mat-kvällen med en okänd kille. Han visade sig vara en kille vid namn Tony som spelade teater och koreograferade musikaler, ja vi hade ju lite olika intressen men det funkade ju tillslut. Vi hamnade på italiensk restaurang med GOD mat! Kanske blir en till träff med grabben men den gången med några av hans vänner som sällskap också. Ja det var nämligen så att han träffade oss ensam, det skulle jag aldrig ha gått med på om jag var han men som sagt det här är Amerikat.



Tidigare i veckan bestämde vi oss för att gå och käka på en pizzeria som heter New York Pizza som våra kollegor (haha) rekomenderat skulle vara bra. Vi kom dit, beställde en varsin medium pizza och tänkte att så stor kan dom väl ändå inte vara, men OJ så fel vi hade minsann! Efter tre slicer, mindre än halva pizzan var vi proppmätta och orkade knappt gå ut till bilen. Servitören skrattade efteråt och vi fick ta med oss mer än halva pizzorna hem i lådor, det slutade alltså med att vi tog med oss mer pizza hem än vad vi åt där haha ;D



Fortfarande lyckligt ovetande om vad som kommer komma in på tallrikarna.





Dagen har annars varit väldigt chill kan jag lova, vi började vid kvart över åtta och började lite med våran presentation som vi ska göra när vi kommer hem till skolan igen. Sen gick vi ut i verkstan för att hjälpa till med fågelskrämman. Ja så här ligger det till, alla lokala företag i Alachua ska göra en egen fågelskrämma som ska föreställa och representera deras företag. Dom här fågelskrämmorna kommer att stå downtown Alachua ett tag och en jury kommer att utse en vinnare av alla dessa skrämmor. Alla är väldigt engagerade i den här tävlingen och tycker att det är roligt. När skrämman var klar, åkte vi downtown (typ som centrumet) och satte upp fågelskrämman och sen vidare på lunch. Alla var på bra humör idag, kan det kanske bero på att det var löningsdag idag kanske? Ja det är min gissning! 





Så här ser han ut Joe, som dom kallade han för :)

I övrigt så var det väldigt varmt idag, alla klagar över hur varmt det är för årstiden. Men vi tycker nog att det är ganska roligt ändå, hade ju varit mindre kul om det varit kallt menar jag.  Imorgon är det iaf Disneyworld som gäller och vid tjugo över sju imorgon bitti ska vi styra iväg med vår Ford mot Karls hus föfr att åka mot Orlando. Det kommer bli en låång men roolig dag, ja inte före tolv kommer vi komma hem iaf sa Donna. Menvi taggar som tusan och därför är det nu dags att knyta sig. Emma har redan släckt lyset för dagen och jag är inte den som är den, så nu är det min tur också.

Lite roligt att vi har okända besökare som lämnar fotspår i kommentarerna också :)

Godnatt och ha det bra!
(Emma har lovat att uppdatera om Disney resan, hoppas hon håller vad hon lovar!)



Kommentarer
Postat av: sofia

dåligt god den där pizzan såg ut! och jag vill också på disneyworld:D hjälp vad kul;)

2009-10-10 @ 15:34:03
URL: http://sofiaskoglund.blogg.se/
Postat av: josse

okej, det känns som att jag är värsta stalker-kommenteraren men fasen vad jag skratta åt bilden med Emma och pizzan! hahhaha :D

Ha de bra i värmen och på DW! :)

2009-10-10 @ 18:31:15
URL: http://joss3fiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0