Söndag

Idag var det tänkt att vi skulle åka båt med Donna, hennes man Jeff och sonen Blake. Men båtens batteri var dött så det blev inget med den saken, istället gassade vi hela dagen vid poolen här i Turkey Creek. Eftersom det är så varmt här i Florida så hittar man på olika sätt att svalka sig på, att doppa sig i poolen är ett sätt men att dra på en fläkt med inbyggd vattenspruta är ett annat. Fläkten blåser alltså iväg som ett dimmoln av vatten och man blir svalkad och blöt, det här var skönt de första tjugo minuterna men efter en timme var man genomblöt och hade vatten i örat. Jag gillade inte riktigt den där fläkten, men det gjorde dom negerbruna vita (dom var alltså inte mörka egentligen, bara riktigt solariebruna) mammorna som stekte med oss idag vid poolen.

Även fast jag smörjde in mig ordentligt imorse så blev jag röd som tusan på vissa ställen, varav ett ställe var ansiktet. Mmm, jag kan säga att det svider ordentligt nu! Men det är ju roligt att få lite färg iaf :)

Nu på kvällen käkade vi grillad nånslagsfisk och potatismos, ganska gott var det, med Donna, Jeff och Blake. Ganska skönt att umgås med folk man har träffat tidigare, och inte behöva gå igen hej-vad heter du-ni är från sverige alltså?- stadiet om och om igen.

Imorgon är det jobb som gäller igen, inte så roligt men det funkar. Veckorna går sjukt snabbt kan jag lova! Tydligen ska vi få ett eget projekt att jobba med under den här veckan, så det kanske blir bättre nu vem vet? :P

Förresten så när jag försöker prata engelska och inte riktigt vet hur jag ska uttrycka mig, har jag börjat säga "liksom". Hur bra är det? INTE bra kan jag säga, om det redan var svårt att förstå mig hur ska det då bli när jag börjar prata svenska mitt i allting. Även att ordet som poppar ut ur min mun är LIKSOM, jag fattar inte som Erkan skulle ha sagt. Menmen, Emma får sig ju ett smil på läpparna iaf så det är ju tur att man kan göra någon glad här i Världen.

Vi hörs senare din chilenare! (äsch  det där rimmet blev inte så bra trots allt)

/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0